Co to jest program partnerski czyli rekomendacyjny ?

Co to jest program partnerski czyli rekomendacyjny ?

Jak sama nazwa wskazuje, program partnerski jest instytucją, która działa na zasadzie partnerstwa i rekomendacji. Firma taka, w zamian za reklamowanie i promocję produktów lub usług, które ma w ofercie, wynagradza osoby czyli swoich partnerów, które skutecznie promują ww produkty/usługi.

Co to jest program partnerski czyli rekomendacyjny ?

 

Program partnerski oferują:

  • instytucje finansowe  banki np. mbank, Alior Bank. W zamian za promowanie konta osobistego, którego celem jest sprzedaż, mbank wynagradza określoną kwotą swojego klienta czyli osobę, która promuje skutecznie produkt mbank-u; w tym przypadku konto osobiste. Wynagrodzenie jest dokładnie określone  i może być przyznane reklamodawcy (często są to klienci banku rekomendujący usługę/produkt bankowy swoim znajomym) przez bank, jeśli doszło do podpisania umowy o rachunek bankowy.

Co to jest program partnerski czyli rekomendacyjny ?

  • firmy, które pośredniczą między instytucjami bankowymi  lub pozabankowymi, a internautami, mając w swojej ofercie produkty z przypisanym linkiem partnerskim, gotowe do promowania. Promowanie tych produktów może mieć miejsce się na stronach internetowych lub w każdy inny dowolny sposób. Wynagrodzenie jest określone w tabelach przyznawania prowizji, często dostępne do wglądu po rejestracji partnera. Takimi programami partnerskimi mogą być: ebrokerpartner i money2money.

Co to jest program partnerski czyli rekomendacyjny ?

  • firmy, które działają samodzielnie i rozwijają swoją działalność i sprzedaż produktów/usług na zasadzie partnerstwa i rekomendacji (polecania). Nie promują się mediach czyli radio i TV, nie płacąc tym samym mediom olbrzymich pieniędzy za reklamę. Natomiast wolą zapłacić „Kowalskiemu” za promocję, sprzedaż swoich usług bądź produktów. Takim dobrym przykładem jest marketing sieciowy czyli  MLM (multi-level marketing); idealne rozwiązanie do budowania partnerstwa i system rekomendacji na przykład Futurnet albo Organic Life (dermokosmetyki; naturalne w 100% kosmetyki).

Prowizje  partnerów w programach partnerskich

W programach partnerskich mamy dwa rodzaje prowizji:

  • prowizja ( wynagrodzenie) bezpośrednia
  • prowizja ( wynagrodzenie ) pośrednia

Prowizje bezpośrednią otrzymujemy, kiedy osoba (partner) zapisze się z twojego tzw. linku partnerskiego i skorzysta z produktu dokonując zakupu. Natomiast prowizje pośrednią otrzymasz od wszystkich zakupów poleconego przez Ciebie partnera oraz jeśli dany program przewiduje to również od  jego partnerów. Każdy program partnerski ma szczegółowo objaśnione warunki przyznawania prowizji dla partnerów. Prowizje są rozliczane w określonym czasie, który zależny jest od okresu rozliczeniowego jednej i drugiej firmy, biorącej udział w programie partnerskim.

Poziomy  polecania w programach partnerskich

Program partnerski ma jeden, dwa lub więcej poziomów tzw. linii polecania. Co to oznacza?

Przykład: zapraszasz do programu partnerskiego koleżankę Basię. Basia jest twoją bezpośrednią poleconą i jednocześnie jest w 1-szej twojej linii polecania. Basia zaprasza kolegę Pawła. Pawła możesz nawet nie znać, ale on znajduje się w 2-iej twojej linii i pośrednio zarabiasz dzięki aktywności Pawła.

Twoja rola nie ogranicza się tylko do zapraszania i zapisywania kolejnych twoich partnerów, ale również Twoi poleceni partnerzy zachęcając kolejne osoby do współpracy stanowią Twoje źródło zarobku.

 

Czym jest link partnerski?

Link partnerski jest w dyspozycji każdego zarejestrowanego aktywnego partnera programu partnerskiego. Każdy link partnerski jest unikalny i służy do przekazywania go zainteresowanym, chętnym do współpracy z właścicielem linka, osobom. Jeśli dana osoba, klikając w Twój link partnerski, zapisze się  z niego do programu partnerskiego jest pod Twoją opieką. A twoim świętym obowiązkiem jest pomagać tej osobie we wszystkim co związane jest z programem partnerskim.

 

Czy warto zapisywać się z linku partnerskiego?

Zanim zapiszesz się z linku partnerskiego danego partnera ( który zostanie Twoim tzw w marketingu rekomendacyjnym sponsorem), zapytaj go czy możesz liczyć na jego pomoc. Zorientuj się czy ta osoba jest aktywna tzn. czy pisze cokolwiek na temat tego konkretnego programu partnerskiego/rekomendacyjnego, może nagrywa video na YT itd. Jeśli osoba obieca Ci pomoc, i chcesz z nią współpracować to zarejestruj się z jej linku.

Jeśli z kolei nie chcesz i nie oczekujesz żadnej pomocy, bo takim jesteś … typem to spokojnie rejestruj się strony głównej, czyli strony firmy programu partnerskiego.

Jak polecać program partnerski ? poruszyłam ten temat w oddzielnym artykule Tutaj.

Myślę, ze przybliżyłam temat programów partnerskich/rekomendacyjnych i poruszyłam te bardziej ważne kwestie.